Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практичні завдання

1. Скласти схему-класифікацію наукових методів аналізу та обґрунтування просторової організації господарства і економічного розвитку реґіонів.

2. Порівняти особливості складання галузевої та регіональної схем розвитку продуктивних сил. Відповідь побудувати у вигляді окремих основних положень, занесених у таблицю.

Етапи і показники Схема
Регіональна Галузева
1. Етапи і складові частини схеми    
2. Показники, що використовуються в схемах    

3. Які конкретні показники використовуються для характеристики техніко-економічної специфіки галузі? Побудуйте відповідь у вигляді таблиці.

Характеристики галузі Техніко-економічні показники
1. Забезпечення галузі і ефективність використання сировини (сировина, матеріали, паливо і енергія), ресурсів.  
2. Обсяги виробництва і реалізації продукції  
3. Поточні витрати на основне виробництво  
4. Стан використання основних виробничих фондів, капітальні вкладення (інвестиції) у розвиток галузі. Оцінка ефективності їх використання.  
5. Ефективність основної виробничої діяльності галузі.  

Рекомендовані задачі [4;5;6; 9;10]

Практичне заняття № 3. Регіон у системі територіального поділу праці. Економічне районування та територіальна організація господарства

Мета:

· вивчити сутність і співвідношення понять “район”, “регіон”, “економічний район”, “економічний регіон”, "економічний простір";

· засвоїти суть і форми територіального поділу праці;

· вивчити форми територіальної організації господарства;

· засвоїти сутність, принципи і види економічного районування;

 

Знати:

– сутність поняття «район», «регіон» «економічний район», «економічний регіон», «економічний простір»;

– основні форми територіальної організації господарства;

– види економічних регіонів;

– проблеми типології регіонів;

– економічне районування: галузеве та інтегральне;

– ознаки та критерії виділення економічного регіону.

Вміти:

– проаналізувати співвідношення понять «район», «регіон», «економічний район», «економічний регіон», «економічний простір»;

– виділити основні форми територіального поділу праці;

– побудувати схему адміністративно-територіального устрою України;

– розкрити форми територіальної організації господарства;

– визначити переваги і недоліки функціонування регіонів з спеціальним режимом інвестування;

– застосувати набуті знання при побудові схеми економічного районування України за професором Заставним Ф.Д.

 

Питання для обговорення

1. Поняття про територію, регіон, район. Поняття про економічний простір. Співвідношення понять “регіон”, “економічний район”, “адміністративно-територіальний поділ”. Суть поняття “економічний регіон”.

2. Форми територіальної організації господарства. Види економічних регіонів. Транснаціональні регіони. Програмні регіони (Єврорегіони та ін.)

3. Типологія регіонів. Поняття про проблемні регіони: слаборозвинені (відсталі) регіони, депресивні регіони, регіони екологічного лиха.

4. Регіони з спеціальним режимом інвестування (внутрішнім і іноземним) – СЕЗ (спеціальні, або вільні економічні зони). Види СЕЗ. Переваги і недоліки їх функціонування.

5. Поняття про районування. Економічне районування: галузеве та інтегральне.

6. Поняття про економічний район, його ознаки і критерії виділення. Об’єктивність формування економічних районів і суб’єктивність економічного районування

7. Еволюція економічного районування в Україні.

 

Питання для самостійного вивчення

1. Проблемні регіони і регіони зі спеціальним режимом інвестування (спеціальні економічні зони): зарубіжний досвід.

2. Проблеми адекватності економічного районування і адміністративно-територіального поділу країни.

3. Перспективи адміністративно-територіальної реформи в Україні.

4. Вивчити еволюцію економічного районування в Україні.


Читайте також:

  1. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. Завдання
  4. II. Завдання на проект.
  5. II. Перевірка домашнього завдання.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 284

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практичні завдання | Практичні завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.