МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІІІ. Заключна частина.1. Оцінка відповідей дітей. Молодці, ви всі добре попрацювали, гарно відповідали. 2. Підсумок заняття. Вчитель: А тепер Білочка з братиком піде в ліс і розкаже всім звірятам, що треба робити, щоб не сталося пожежі і запам`ятали необхідні номери.
Відкритий урок на тему: „Гідрологічні надзвичайні ситуації. Пожежі” (6-7 класи) Навчальна мета: ознайомити учнів з видами гідрологічних надзвичайних ситуацій (НС) і пожеж; навчити правилам поведінки на випадок їх виникнення і надання першої допомоги собі і товаришам. Методи проведення уроку: 1. Репродуктивний – в процесі диалогу учитель і учні розглядають різні НС, обговорюють їх і засвоюють як правильно діяти при НС; 2. Проективний – разом створюють проекти по попередженню негативних наслідків НС.
Міжпредметний зв¢язок: з географією, екологією. Обладнання: карта, глобус, малюнки.
Хід уроку: З метою повторення і закріплення учбового матеріалу, який було вивчено на попередніх уроках і підготовки учнів до засвоєння нового матеріалу, пропонується розв¢язати кросворд, який надається.
1. Засіб індивідуального захисту 2. Весняне стихійне лихо 3. Стихійне лихо, що супроводжується високою температурою і великою кількістю диму з попелом 4. Місце перебування великої кількості людей під час лиха 5. Засіб для зупинення кровотечі 6. Опромінення 7. Зниження температури Учням пропонується прочитати з підручника тему: “Стихії води і полум`я” і самостійно сформулювати мету уроку. Вчитель обговорює з учнями значення води в житті людини. Позитивне: Вода займає 2/3 території нашої планети. Це наше життя – вона нас живить, дає можливість розвиватися і рости. Негативне: Інколи вода – це стихія з якою важко, але необхідно впоратися. До стихійних лих, які викликані гідрологічними НС, відноситься повінь, підтоплення, селі. Друга стихія – це вогонь, який може зігрівати людину, а при недогляді – все спустошить на своєму шляху. Іноді він стає причиною лісових, польових і торф`яних пожеж. Вчитель пропонує учням визначити, що таке підвищення рівня ґрунтових вод (підвищення вологості грунту, яке порушує умови життєдіяльності людей, їх господарчу діяльність). Ранній льодостав – завчасне виникнення на водоймах, річках, озерах льоду, яке не притаманне даній місцевості. Лід, який утворився біля берегу може відірватися, не рідко із рибалками, яких потім необхідно рятувати за допомогою гелікоптера чи інших засобів. Повінь– затоплення водою місцевості внаслідок підвищення рівня води в річках, озерах чи морі, штучних водоймищах, яке викликане зливами чи таненням снігу, зруйнуванням дамби. Про повінь гідрологи попереджують завчасно, аби люди змогли підготуватись до неї. Весняне танення снігу, особливо коли його багато, при різкому підвищенні температури, стає інтенсивним – вода може піднятися на високий рівень і не спадати напротязі 7-30 днів. Вчитель пропонує всім разом визначити заходи, які слід вжити, і скласти правила поведінки, яких треба дотримуватись при різкому піднятті води. Правила поведінки при повені: 1. Захистити житло – вимкнути електрику, газ, воду, загасити полум`я в печі, зачинити вікна і двері, перенести цінні речі на горище чи верхні поверхи. 2. Підготуватись до евакуації – взяти теплу одежу і необхідні речі, документи, гроші, коштовності. Покласти їх в поліетиленовий пакет, потім в рюкзак чи сумку. 3. Для вимушеного плавання використовувати човни, плоти, двері, автомобільні камери і т. ін. 4. Чекати рятівників і тільки у крайньому випадку вибиратися самостійно. 5. Повертатися до будівлі можливо тільки тоді, коли вода спаде, але робити це треба обережно, після перевірки стану будівлі фахівцями.
Пожежа– це неконтрольований процес горіння, який супроводжується знищенням матеріальних цінностей і складає небезпеку для життя людей. Разом з учнями вчитель заповнює схему (вчитель на дошці, учні – в зошитах). Ознаки лісових пожеж – неконтрольоване горіння рослинності, яке займає велику площу. В 90-97% випадках винуватцями пожеж є люди в результаті таких дій: – необережно кинутий сірник; – не погашене багаття; – під час пострілу мисливця; – іноді скляна банка (чи пляшка), яку залишили в лісі, починає тліти, під впливом сонячних променів, спрацьовує як запальна лінза. На дошці розташовані малюнки і плакати: “Бережіть ліс!”, “Будьте обережні в лісі з вогнем!”, “Не лишайте в лісі запалене багаття”. Ознаки торф`яних пожеж – тління торфу і кореневищ дерев, дуже велике виділення тепла, що сильна злива не гасить його. Вчитель пропонує учням спеціальне завдання. Ви помітили торф`яну пожежу. Які ваші дії при цьому? Про що бажано пам`ятати? (Не слід самостійно гасити пожежу, необхідно негайно сповістити про неї оперативно-рятувальну службу цивільного захисту за телефоном «101»). Побутові пожежі – розповсюджуються дуже швидко. Головні умови виникнення пожежі: – наявність горючого матеріалу – папір, книжки, легкозаймисті речовини, в тому числі бензин; – повітря, яке вміщує 21% кисню; – джерело загоряння – сірники, запальничка, цигарки, свічки і ін. В житлових приміщеннях причинами пожежі можуть бути розваги дітей з сірниками, які лишилися без нагляду, непогашена цигарка. Іноді займається телевізор, речі на балконі, сміттєпровід. Вчитель пропонує запам`ятати види пожеж, які зображені на плакаті
Вчитель пропонує учням обговорити правила поведінки при пожежі. Правила поведінки при побутовій пожежі: 1. Подзвоніть “101”. 2. Виведіть з приміщення дітей і літніх людей і почніть гасити полум`я. Зверніть увагу на те, що діти можуть заховатися під стіл, ліжко, ванну кімнату і мовчати. Їх треба відшукати. 3. Не панікуйте, а знайдіть найбільш вірне рішення: якщо полум`я мале – намагайтеся його загасити, перекривши доступ повітря до вогню, якщо загорілась одежа – накиньте мокрий (бажано) чи сухий рушник, падайте на землю і перевертайтеся, щоб збити полум`я (ні в якому разі не біжіть). 4. Не відчиняйте вікна і двері поруч з вогнем; якщо в кімнаті з`явився дим, а за дверима палає вогонь – вийдіть на балкон і кличте на допомогу, стукайте до сусідів, викликайте пожежників. 5. Пересувайтеся у задимленому приміщенні плазуючи чи нахилившись (знизу менше диму), якщо є вогонь – накрийтеся мокрою ковдрою, захистіть органи дихання вологою марлею чи тканиною. 6. Не користуйтеся ліфтом, не стрибайте з вікна, яке вище першого поверху, бо можете травмуватися. При можливості користуйтеся пожежною драбиною. 7. Якщо загорівся телевізор – обов`язково відімкніть його від мережі і накрийте щільною ковдрою. Гасити його необхідно водою через верхні вентиляційні отвори стінки що позаду (при цьому самі стійте як можна далі чи збоку); якщо вибухнув кінескоп – утворюється дуже їдучий отруйний дим – вийдіть з приміщення і викликайте пожежників за №”101”. Правила поведінки при пожежі в лісі: 1. Якщо пожежа невелика, намагайтеся її загасити, залити водою, забити довгим гіллям з листям, накинувши щільну одежу; закидайте вологою землею, затопчіть ногами. 2. Якщо не вдається загасити полум`я – не панікуйте, швидко приймайте вірне рішення і залишіть небезпечну зону. 3. Виходити з осередку пожежі необхідно в той бік, звідки віє вітер, тобто назустріч вітру чи перпендикулярно до направлення розповсюдження вогню. 4. Якщо на вас чи на товариші загорілася одежа – падайте на землю і перевертайтеся, щоб збити полум`я ні в якому разі не біжіть – це поширює полум’я. 5. При торф`яних пожежах можуть утворюватись глибокі ями, тому палкою перевіряйте глибину згорівшого шару. Осмислення об`єктивних взаємозв`язків На цьому етапі необхідно осмислити знання про те, як вірно орієнтуватися при НС – не панікувати, а швидко прийняти рішення. Учням пропонується дидактична гра. Умови гри: п`яти учням надаються малюнки з ілюстраціями різних НС, решті учнів – на 10-15 аркушах – назви різних дій. До кожного учня, який тримає картинку з НС повинні підійти 2-3 учні з картками, на яких вказані відповідні дії (вірні і не вірні). В грі обов`язковим є прийняття рішення
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|