Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема №11 Технологія розробки навчального курсу з психології.

План.

1. Основа навчальної дисципліни.

2. Місце та роль життєвих психологічних знань.

3. Психологічні знання у мистецтві.

4. Ірраціональна психологія.

5. Друковані та електронні джерела знань для викладання психології.

6. Технологія розробки навчального курсу.

 

1.Основа навчальної дисципліни.

Основу навчальної дисципліни складають наукові та практичні

психологічні знання.

Головна мета наукової психологіїпошук нових психологічних знань про внутрішній світ та механізми поведінки людини. Вона спирається на емпіричні наукові факти, тобто факти, які отримані дослідним шляхом. Це відрізняє психологію як науку від філософського пізнання людини за допомогою міркувань та логічних умовиводів. У зв’язку з цим фактичний, емпіричний матеріал повинен бути важливою складовою частиною навчального курсу психології (лекцій, семінарських, практичних занять), оскільки він забезпечує наукове доведення матеріалу, який викладається.

Наукові психологічні знання раціональні та усвідомлені. Це значить, що у науковому пізнанні вчений спирається на прийоми та засоби логічного мислення (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, судження, умовиводи, поняття), може дати собі та іншим людям звіт про способи отримання нових знань та логічно обґрунтувати.

Наукова психологія відрізняється узагальненим характером знань, оскільки спрямована на пошук загальних закономірностей психічних явищ.

Науковій психології властива системність. Вона прагне систематичного опису всього світу психічних явищ людини, його особистості або будь-якої сфери його психічного життя. Тому в психології велике значення приділяється побудові теорій та класифікацій психологічних феноменів. Звідси витікає принцип системності у викладанні психології, який полягає в тому, що навчальна дисципліна повинна бути побудована логічно послідовно, розглядати різні теоретичні підходи до проблеми.

З причини узагальненості знань наукової психології вона широко спирається на абстрактні поняття та загальні наукові категорії, такі як, наприклад, діяльність, індивід, особистість, здібності, стрес та інші. Термінологія психолога зазвичай стандартизована. Наукові поняття чітко визначаються, співвідносяться один з одним, пов’язуються в закони.

Науково-психологічні знання викладаються за допомогою специфічної наукової мови, яка зрозуміла професійним психологам, але не завжди доступна непідготовленому слухачеві або читачеві.

Основна мета практичної психологіїрозробка способів психологічної допомоги людям. Слід відзначити, що практична психологія відрізняється від прикладної. Прикладна психологія зорієнтована на вивчення можливостей застосування науково-психологічних знань для розв’язання практичних задач.

Робота практичних психологів спрямована на пошук та розробку методів психологічної допомоги людям у вирішенні їх життєвих або професійних проблем. До основних методів практичної психології відносять психодіагностику, психотерапію, психокорекцію, психологічне консультування, розвиваючу психологічну роботу.

Предметом практичної психології є індивідуальність кожної людини та конкретних обставин її життя, конкретний індивід або конкретна група, а не загальні закономірності психічних явищ (як у науковій психології).

Особливостями знань у сфері практичної психології є конкретність та практичність. Практичні психологи працюють з конкретними випадками, на які вони спираються при формуванні та викладанні свого професійного досвіду та відповідних психологічних знань та умінь. Результати їх роботи завжди являють собою певну практичну цінність. Проте, практичний досвід далеко не завжди забезпечує достатню доказовість тих чи інших психологічних ідей. У цьому є слабкість способів доведення, які використовуються в практичній психології на відміну від наукової.

Психологічні знання, які були отримані в результаті досвіду практичної роботи, узагальнюються та систематизуються, що є основою для формування відповідної концепції практичної психологічної роботи. У цій узагальненій концепції описуються особливості та проблеми людей певного типу та способи надання їм психологічної допомоги.

Практичний психолог у своїй роботі завжди спирається на будь-яку концепцію, розроблену систему способів та прийомів роботи з певним типом проблем. При цьому, він застосовує її з урахуванням конкретної ситуації даної людини.

Ще однією особливістю практичної психології є цілісність в описі людини. Тому психолог-практик використовує сукупність різних методів, які склалися в різних школах та напрямках практичної психології.

В практичній психології значним є вплив особистості психолога на процес та результат роботи. Тому нерідко буває, що метод, який використовує психолог-практик, не приносить результатів, коли його використовують інші психологи. В практичній психології особистість психолога є невід”ємною частиною методу.

 


Читайте також:

  1. II. Мета вивчення курсу.
  2. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  3. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  4. IV. План навчального процесу.
  5. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  6. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  7. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  8. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  9. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  10. Актуальність курсу історіософії історії України
  11. Актуальність курсу «Історіософія історії України».
  12. Алгоритм розробки методичних основ бюджетування




Переглядів: 1778

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Усний інструктаж по самопідготовці за темою лекції | Місце та роль життєвих психологічних знань.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.