Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Список рекомендованої літератури

Народження та еволюція алфавіту. Історія шрифту.

На початковому етапі свого розвитку шрифти були максимально наближені до рукописної (каліграфічної) писемності тих країн, де вони з'явилися. Перші німецькі шрифти Гуттенберга і його послідовників в XV столітті були різкими, жирними і убористими. В Італії зображення шрифтів було більш світлим, витонченим, відповідним гуманістичному настрою у дусі Петрарки. Ці шрифти стали попередниками тих, що ми сьогодні називаємо романськими.

Протягом перших двох століть друкарської справи в Європі (1450-1650) ці шрифти використовувалися дуже широко. В 1501 році Альдо Мануціус створив похилий шрифт italic – курсивний шрифт, що нагадує написане від руки, що в ті часи дуже віталося. Перевага курсивного шрифту, розробленого Мануціусом, полягало в тому, що він був убористим і, отже, дозволяв розмістити на аркуші дорогого паперу більше тексту.

Рисунок перших друкарських шрифтів створювався на основі рукописних шрифтів, наприклад на основі рукописного напівстатуту – кирилічний (рис. 1), на основі готичного письма – латинський шрифт.

 

Рис. 1. Напівстатут – кирилічний рукописний шрифт

Розробка нових шрифтових зображень продовжується і зараз. Сучасні технології дозволяють спростити і прискорити процес створення нових шрифтів. Ще недавно дизайнер повинен був створювати окремий набір символів для кожного кегля і зображення. Менші кеглі шрифту, наприклад, вимагали більшого простору для міжлітерних інтервалів в рядкових буквах. Тепер шрифтовик створює один набір символів і за допомогою комп'ютера одержує різні варіанти шрифту.

Перезнтації (за Шевченко В. Е.)
«Зародження і еволюція шрифтів»
«Історія шрифтів»


 

Основна:

1. Куленко М. Я. Основи графічного дизайну : підручник / М. Я. Куленко. – 2-е вид., випр. і доп. – К. : Кондор, 2007. – 492 с.

http://vk.com/doc9817128_268066848

 

2. Різник М.П. Письмо і шрифт. –К.: Вища школа, Голов.видавництво, 1978.

http://vk.com/doc9817128_268075909

 

3. Феличчи Дж. Типографика: шрифт, верстка, дизайн: Пер. с англ. и коммент. С. И. Пономаренко. – СПб.:БХВ-Петербург, 2004. – 496 с.: ил.

http://vk.com/doc18693074_227258018?hash=4db9334a65e0b8cd38&dl=3db1f4d9b10e269df8

 

Додаткова:

1. Рудер Э. Типографика: Руководство по оформлению / Пер. с нем., послесл. и коммент. М. Жукова. – М.: Книга, 1982. – 286 с.

http://www.newsman.tsu.ru/files/kurmi/documents/design/ruder.pdf

 

2. Ян Чихольд.Новая типографика. Руководство для современного дизайнера / Ян Чихольд : [пер. с нем. Л. Якубсона]. — М. : Изд-во Студии Артемия Лебедева, 2011. — 244 с. : 130 ил.

http://vk.com/doc357374_163620316?hash=3c1e35409655153204&dl=415bd920504609afd7

 

3. Ян Чихольд.Облик книги: избранные статьи о книжном оформлении. М.: Книга, 1980.

http://vk.com/doc24244522_131699209?hash=87df923034147ee7c2&dl=258cf26829418876fe

4. Ян Чихольд.Образцы шрифтов. М.: ИЗДАЛ, 2012
http://vk.com/doc99719297_233353596?hash=ef31604c8618c0e8a8&dl=45a6b5e25bb67f45d6

 

5. Королькова А.Живая типографика

. — М., IndexMarket, 2007. – 224 с.

http://vk.com/doc9817128_268076458

 

6. Шевченко В. Е. Характеристика шрифту як способу поліграфічного відтворення тексту: конспект лекцій для студентів відділення «Видавнича справа та редагування» з курсу «Шрифтознавство». – К.: Інститут журналістики, 2005. – 106 с.


Читайте також:

  1. VІ. СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЖЕРЕЛ
  2. В 30-х роках було зроблено спробу систематизувати курс методики викладання літератури. Виходять такі праці.
  3. В.М.Шоботов. Цивільна оборона: Навчальний посібник. – Київ: «Центр навчальної літератури», 2004. – 438
  4. Вимоги до бібліографічного опису наукової літератури
  5. Виникнення куртуазної літератури.
  6. Виникнення права інтелектуальної власності на твори науки, літератури, мистецтва та об’єкти суміжних прав
  7. Відмінності в розвитку літератури у демократичних і тоталітарних державах
  8. Деякі проблеми сучасної української літератури для дітей.
  9. Джерела дитячої літератури.
  10. Для підсилення ефекту доцільно заздалегідь підготуватися і надіслати тези доповіді і список виступаючих у дебатах.
  11. Додати блоки в список
  12. Жанрово-тематична специфіка літератури латинською мовою




Переглядів: 819

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Гарнітури шрифту | Виконавець алгоритму

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.