МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Контроль і оцінка знань учнів у школах зарубіжжя
Контроль за результатами навчально-пізнавальної діяльності в школах зарубіжжя передбачає і перевірку, й оцінку, й облік результатів навчальної роботи школярів. Традиційні методи перевірки постійно вдосконалюються, багато уваги приділяється методиці розроблення тестів для контролю знань, шкалам для оцінювання, а також співвідношенню питомої ваги письмових і усних форм та методів контролю. Тести є головною формою контролю знань у масовій зарубіжній школі. За формою вони складаються так, що вимагають вибору варіанта відповіді з-поміж запропонованих. Тести перевірки успішності мають певне об’єктивне значення, оскільки складаються з орієнтацією на конкретний навчальний матеріал, засвоєння якого належить перевірити. Проблема співвідношення письмових і усних форм контролю здебільшого вирішується на користь першого виду, тому що письмова перевірка не лише забезпечує об’єктивність, а й сприяє розвитку логічного мислення учнів. У зарубіжних школах академічного типу письмова форма перевірки знань учнів є основною — як при поточній перевірці знань, так і на екзаменах. У школах за кордоном спостерігається велике розмаїття як у самих принципах, так і в конкретному виборі способів виставлення оцінок. У різних країнах прийнято різні системи оцінювання знань: 11-бальна система в Італії, 10-бальна — в Голландії, 5-бальна — у Польщі, Угорщині. Характерно, що в школах Угорщини, Німеччини при оцінюванні відлік балів ведеться від одиниці як найвищого балу. А у французькому ліцеї, наприклад, при складанні випускних іспитів результати визначаються за 20-бальною системою. Своєрідне ставлення до оцінювання знань у вальдорфських школах. У бальній системі оцінок вальдорфські школи бачать лише приниження гідності, спокусу хибної пихи. З педагогічного погляду вона є дефектом, внутрішньо притаманним сучасній системі освіти. Замість оцінок у вальдорфській школі прийняті свідоцтва-характеристики. Лише одне не повинно випливати з такого свідоцтва — песимістичне відречення від учня. Характеристика становища учня в якийсь момент часу має враховувати можливість подальшого розвитку. Детальніше розглянемо систему оцінювання у двох розвинутих зарубіжних країнах — Великобританії та США. Що собою являють контроль та облік успішності в англійській середній школі. У наш час у Великобританії функціонує нова система оцінювання й обліку успішності учнів Вона являє собою три етапи, де визначаються рівні досягнень школяра. На першому етапі учні повинні продемонструвати знання (запам’ятовування окремих фактів і зв’язної інформації), а також сформовані навички. Мета другого етапу, який дістав назву інтеграційного, — перевірити, як інтегруються знання і вміння, наскільки учень вміє використовувати їх у новій ситуації. І, нарешті, третій — найвищий рівень, на якому перевіряється вміння учня швидко й ефективно застосовувати набуті знання в реальних життєвих ситуаціях. Слід зазначити, що нова методика контролю й обліку поставила нові вимоги й перед іспитами. Так, в екзаменаційних програмах, підготовлених шотландською екзаменаційною радою, що застосовуються в школах з 1986 р., передбачена не лише перевірка знань і вмінь, а й урахування таких особистісних якостей, як здатність аналізувати, узагальнювати, ідентифікувати, застосовувати знання у нових, змінених умовах. Характерно, що при оцінюванні успіхів учня в англійських школах враховуються не лише результати кінцевого контролю на зовнішніх іспитах, а й виявлені ним у процесі навчання сильні та слабкі сторони, емоційно-ціннісні характеристики, а при письмі, наприклад, оцінюється здатність описати свій і чужий досвід, відчуття і переживання, дати чіткі рекомендації або вказівки, просто передати точну інформацію тощо. У школах дедалі ширше використовуються — з метою перевірки й оцінювання знань — контрольні роботи, анкети, тести, питальники, малюнки тощо. Слід відзначити й те, що в Англії функцію практичного контролю за якістю академічної підготовки беруть на себе університетські комісії, до яких для складання випускних іспитів прикріплені всі граматичні та привілейовані школи, які орієнтуються в підготовці учнів до іспитів на вимоги цих комісій. У СШАзнання контролюються в ході тестування учнів принаймні у двох формах: а) щорічно складаються стандартизовані тести типу тестів розумових здібностей і освітнього розвитку «Айова»; б) раз на тиждень, або частіше, а інколи двічі-тричі за семестр (як вирішить учитель) складаються заліки і тести внутрішньо-класного контролю. Учні на заліках одержують так звані залікові бали. В Америці, як правило, система оцінок складається — за першими п’ятьма літерами англійського алфавіту. Найвища оцінка «А».Вона характеризує високий рівень готовності учня, глибокі знання й оригінальність. Наступна за нею — «В». Вона означає рівень безумовно вищий, ніж середній. Далі йде «С» — учень, який одержує цю оцінку, має середній рівень виконання завдань. Потім йде «D» — мінімальний рівень знань, і, нарешті, «Е» — незадовільні результати або повне незнання навчального матеріалу. У США відсутній щоденний контроль знань, а той, що проводиться (проміжний), — достатньо об’єктивний і не залежить від настрою і ставлення педагога. У країні з 1978 р. застосовують програму перевірки мінімального рівня підготовки учнів (з читання, письма, математики). Читайте також:
|
||||||||
|