Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контроль і оцінка знань учнів у школах зарубіжжя

 

Контроль за результатами навчально-пізнавальної діяльності в школах зарубіжжя передбачає і перевірку, й оцінку, й облік результатів навчальної роботи школярів. Традиційні методи перевірки постійно вдосконалюються, багато уваги приділяється методиці розроблення тестів для контролю знань, шкалам для оцінювання, а також співвідношенню питомої ваги письмових і усних форм та методів контролю.

Тести є головною формою контролю знань у масовій зарубіжній школі. За формою вони складаються так, що вимагають вибору варіанта відповіді з-поміж запропонованих. Тести перевірки успішності мають певне об’єктивне значення, оскільки складаються з орієнтацією на конкретний навчальний матеріал, засвоєння якого належить перевірити.

Проблема співвідношення письмових і усних форм контролю здебільшого вирішується на користь першого виду, тому що письмова перевірка не лише забезпечує об’єктивність, а й сприяє розвитку логічного мислення учнів. У зарубіжних школах академічного типу письмова форма перевірки знань учнів є основною — як при поточній перевірці знань, так і на екзаменах.

У школах за кордоном спостерігається велике розмаїття як у самих принципах, так і в конкретному виборі способів виставлення оцінок. У різних країнах прийнято різні системи оцінювання знань: 11-бальна система в Італії, 10-бальна — в Голландії, 5-бальна — у Польщі, Угорщині. Характерно, що в школах Угорщини, Німеччини при оцінюванні відлік балів ведеться від одиниці як найвищого балу. А у французькому ліцеї, наприклад, при складанні випускних іспитів результати визначаються за 20-бальною системою.

Своєрідне ставлення до оцінювання знань у вальдорфських школах. У бальній системі оцінок вальдорфські школи бачать лише приниження гідності, спокусу хибної пихи. З педагогічного погляду вона є дефектом, внутрішньо притаманним сучасній системі освіти. Замість оцінок у вальдорфській школі прийняті свідоцтва-характеристики. Лише одне не повинно випливати з такого свідоцтва — песимістичне відречення від учня. Характеристика становища учня в якийсь момент часу має враховувати можливість подальшого розвитку.

Детальніше розглянемо систему оцінювання у двох розвинутих зарубіжних країнах — Великобританії та США. Що собою являють контроль та облік успішності в англійській середній школі. У наш час у Великобританії функціонує нова система оцінювання й обліку успішності учнів Вона являє собою три етапи, де визначаються рівні досягнень школяра. На першому етапі учні повинні продемонструвати знання (запам’ятовування окремих фактів і зв’язної інформації), а також сформовані навички. Мета другого етапу, який дістав назву інтеграційного, — перевірити, як інтегруються знання і вміння, наскільки учень вміє використовувати їх у новій ситуації. І, нарешті, третій — найвищий рівень, на якому перевіряється вміння учня швидко й ефективно застосовувати набуті знання в реальних життєвих ситуаціях.

Слід зазначити, що нова методика контролю й обліку поставила нові вимоги й перед іспитами. Так, в екзаменаційних програмах, підготовлених шотландською екзаменаційною радою, що застосовуються в школах з 1986 р., передбачена не лише перевірка знань і вмінь, а й урахування таких особистісних якостей, як здатність аналізувати, узагальнювати, ідентифікувати, застосовувати знання у нових, змінених умовах.

Характерно, що при оцінюванні успіхів учня в англійських школах враховуються не лише результати кінцевого контролю на зовнішніх іспитах, а й виявлені ним у процесі навчання сильні та слабкі сторони, емоційно-ціннісні характеристики, а при письмі, наприклад, оцінюється здатність описати свій і чужий досвід, відчуття і переживання, дати чіткі рекомендації або вказівки, просто передати точну інформацію тощо. У школах дедалі ширше використовуються — з метою перевірки й оцінювання знань — контрольні роботи, анкети, тести, питальники, малюнки тощо. Слід відзначити й те, що в Англії функцію практичного контролю за якістю академічної підготовки беруть на себе університетські комісії, до яких для складання випускних іспитів прикріплені всі граматичні та привілейовані школи, які орієнтуються в підготовці учнів до іспитів на вимоги цих комісій.

У СШАзнання контролюються в ході тестування учнів принаймні у двох формах:

а) щорічно складаються стандартизовані тести типу тестів розумових здібностей і освітнього розвитку «Айова»;

б) раз на тиждень, або частіше, а інколи двічі-тричі за семестр (як вирішить учитель) складаються заліки і тести внутрішньо-класного контролю. Учні на заліках одержують так звані залікові бали.

В Америці, як правило, система оцінок складаєтьсяза першими п’ятьма літерами англійського алфавіту. Найвища оцінка «А».Вона характеризує високий рівень готовності учня, глибокі знання й оригінальність. Наступна за нею — «В». Вона означає рівень безумовно вищий, ніж середній. Далі йде «С» — учень, який одержує цю оцінку, має середній рівень виконання завдань. Потім йде «D» — мінімальний рівень знань, і, нарешті, «Е» — незадовільні результати або повне незнання навчального матеріалу. У США відсутній щоденний контроль знань, а той, що проводиться (проміжний), — достатньо об’єктивний і не залежить від настрою і ставлення педагога. У країні з 1978 р. застосовують програму перевірки мінімального рівня підготовки учнів (з читання, письма, математики).


Читайте також:

  1. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  2. III. Актуалізація набутих знань
  3. III. Контроль знань
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. IV. Закріплення й узагальнення знань
  6. IV. Оцінка вигідності залучення короткотермінових кредитів
  7. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  8. IІ. Актуалізація опорних знань учнів.
  9. POS -Інтелект - відеоконтроль касових операцій
  10. V. Закріплення знань
  11. V. Засвоєння знань
  12. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок




Переглядів: 3157

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оцінювання в досвіді вчителів-новаторів | Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.