МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Формування нових суспільних відносин та їх саморегулювання на основі існуючих соціальних норм і правосвідомості учасників цих відносин.На цьому етапі виникають суспільні відносини, що потребують свого впорядкування (врегулювання), але відповідні юридичні норми, тобто правила поведінки, що формально закріплені у нормативно-правових актах-законах, постановах тощо, – ще відсутні. Тому врегулювання таких відносин згідно з потребами суспільної практики відбувається стихійно. Основою такого врегулювання можуть бути: – ті чи інші соціальні норми (наприклад, звичаї, мораль, корпоративні норми), що в даному разі, з точки зору їх учасників, найефективніше врегульовують ці відносини; – уявлення учасників відносин про доцільне і справедливе їх врегулювання; Узагальнення державою існуючої практики самоврегулювання вказаних відносин, їх коригування і доповнення або формулювання нових правил поведінки та їх відображення у нормативно-правових актах. Таким чином, на даному етапі відбувається встановлення і вивчення державою підходів, що вже склалися без її участі, до врегулювання певних відносин. Згідно зі своїм розумінням необхідної спрямованості та змісту врегулювання вказаних відносин, держава відповідним чином змінює правила, що виникли, або відкидає їх повністю та формулює нові оригінальні правила поведінки. У результаті своєї діяльності держава надає останнім формального характеру та загальнообов’язковості шляхом закріплення їх у нормативно-правових актах (законах, постановах тощо); 3) Втілення закріплених у нормативно-правових актах, а тому вже більш упорядкованих, стабільних і захищених державою правил поведінки в конкретні суспільні відносини. Виходячи з того, що за сучасними уявленнями право існує не тільки у вигляді правових норм, а й як правосвідомість, правовідносини, правомірна поведінка, доцільно виділити такі рівні правоутворення: а) гносеологічний, який відображує процес виникнення і становлення права у формі правосвідомості; б) матеріальний, на якому право формується у вигляді конкретних правовідносин - правового зв’язку суб’єктивних прав і обов’язків, що із сфери можливого трансформуються в реальність з допомогою правомірної поведінки; в) інституціональний, якому притаманне існування права як системи правових норм. Відтак, сучасне розуміння правоутворення відрізняється від нормативного підходу, що превалював і базувався на процесі правотворчості. Правотворчість у рамках викладеного тлумачення правоутворення є одним з його етапів, рівнів, форм. Загальновизнаним трактуванням правотворчості є її інтерпретація як форми владної діяльності держави, спрямованої на утворення нормативно-правових актів, з допомогою яких у чинній юридичній системі змінюються чи скасовуються правові норми або запроваджуються нові. Відомо, що цей процес включає три стадії: 1) волевиявлення народу і формування юридичного мотиву; 2) нормативне формулювання державою цієї волі у вигляді визначеного масштабу поведінки; 3) надання сформульованому правилу юридичних властивостей. Правотворчість характеризується такими ознаками: – має організаційну спрямованість; – відображується в утворенні нормативно-правових актів, що містять нові норми права чи скасовують, змінюють існуючі; – детально регламентується правовими нормами. Правотворчість здійснюється на основі таких основних принципів: · гуманізму– нормативно-правові акти повинні формулювати, захищати загальнолюдські цінності, природні права людини, створювати умови й механізми їх втілення у життя; · демократизму – сутністю правотворчості є вираження волі народу, безпосередня його участь у розробці та прийнятті нормативно-правових актів; · науковості – ефективного використання досягнень юридичної та інших наук; · правності, тобто адекватного відображення «правової природи» суспільних відносин у нормативно-правових актах, створення їх у суворій відповідності до правових норм, що регламентують процес правотворчості. Правотворчість поділяється на види за суб’єктами й засобами формування норм права. За суб’єктами правотворчість диференціюється на безпосередню правотворчість народу (референдум); правотворчість державних органів; правотворчість громадських об’єднань. За засобами формування норм права правотворчість поділяється на утворення нових правових норм і санкціонування – надання юридичних властивостей – вже існуючим соціальним нормам.
Читайте також:
|
||||||||
|