Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



КЛАСИФІКАЦІЯ СУЧАСНОГО УРОКУ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

А по-друге, за обов’язковою умовою, що учитель принципово відмовляється від будь-яких сталих, традиційних форм, „від... тиражування, – як пише О. М. Куцевол, – однакових, „стандартних” уроків, під час яких нівелюються індивідуально-творчі здібності словесника та його вихованців”.

Ця ж авторка формулює і цілком прийнятні, на мій погляд, риси, які повинні характеризувати такий урок:

– дух творчих пошуків;

– науковість;

– емоційність;

– раціональне використання різноманітних методів та прийомів;

– застосування інноваційних технологій;

– урахування специфіки інонаціонального та іномовного твору, який подається у перекладі;

– особистісно зорієнтований характер навчання учнів.

Цікаві та, як мені здається, слушні думки вже з приводу структури уроку зарубіжної літератури висловила Л. Ф. Мірошниченко. Вона вважає його першоелементом не етап, а навчальну ситуацію як певний крок на шляху до реалізації мети уроку. Цієї ж позиції дотримується й інший вчений-методист Є. А. Пасічник, який пише про те, що „як вистава складається з окремих яв, від взаємозв’язку і взаємозалежності яких залежить її загальний малюнок, так і урок літератури є взаємозв’язаним ланцюгом навчальних ситуацій, і чим тісніший, логічно виправданіший цей зв’язок, тим вдалішою буде його структура”.

Не можна відмовити в рації і О. М. Куцевол, яка є переконаною у тому, що взагалі структура уроку зарубіжної літератури визначається багатьма чинниками. Зокрема, такими:

– змістом навчального матеріалу;

– специфікою предмету;

– віковими особливостями учнів певного класу;

– типом уроку;

– характером дидактичних, розвивальних та виховних завдань;

– рівнем підготовленості класу;

– особистими здібностями та схильностями вчителя;

– психологічними особливостями класного колективу;

– дидактичною метою тощо.

Отже, враховуючи вищесказане, я схильний виокремлювати за типологічними ознаками такі типи уроків зарубіжної літератури:

урок творчого читання;

урок текстуального аналізу твору;

урок компаративного аналізу твору;

урок культурологічного аналізу твору;

комбінований тип уроку, який складається з елементів попередніх чотирьох типів.

Спробуємо охарактеризувати уроки зарубіжної літератури у типологічному аспекті, а також ті форми організації навчальної діяльності, які можуть бути використані під час проведення даних типів уроків.


Читайте також:

  1. A. Організація уроку.
  2. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  3. I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.
  4. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  5. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  6. III. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і завдань уроку.
  7. III. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і завдань уроку.
  8. III. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і завдань уроку.
  9. III. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку.
  10. III. ПІДСУМКИ УРОКУ
  11. III. Підсумки уроку
  12. III. підсумки уроку




Переглядів: 2647

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Типологія уроків зарубіжної літератури | Урок творчого читання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.