Учні визначають значення плодів та насіння у природі та житті людини та розповідають.
ІІІ. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів ІV. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів Повідомлення теми та мети уроку
V. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу Сучасна класифікація рослин, як і більшість класифікацій живих організмів, заснована на всім відомої теорії Дарвіна. Царство рослин об'єднує живі організми, що володіють характерними ознаками. Всі вони є автотрофами, тобто можуть здійснювати фотосинтез. Також всі представники царства рослин мають щільні клітинні оболонки, основою яких є така органічна речовина, як целюлоза. Крохмаль у рослин - запасна речовина. Незважаючи на те, що рослинам-сапрофитам і паразитам властиве гетеротрофне харчування, вони відносяться до царства рослин, тому що такий тип харчування вторинний. Є й інші характерні особливості у представників царства рослин. Це певні цикли життєдіяльності, шляхи закладки органів, нерухомий спосіб життя, тощо. Хоча вищезгадані ознаки не є загальними для всіх груп рослин, але їх поєднання дозволяє виділити рослини, особливо високоорганізовані, з усіх живих організмів інших царств. На нижчому рівні розвитку рослини легко можна переплутати з найпростішими тваринами. Головна відмінна особливість рослин на цьому рівні - наявність хлоропластів та особливості структури клітин.
Розповідь про поділ покритонасінних рослин на однодольні та дводольні:
Мал. 168. Порівняльна будова дводольних і однодольних рослин
V. Узагальнення та систематизація знань Поміркуйте: За якими ознаками дводольні та однодольні рослини відрізняються, а за якими вони подібні?