МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Розвиток самосвідомості особистості дитиниЦентральним аспектом розвитку особистості є Я-концепція, яка поєднує уявлення про себе (образ Я), ставлення до цих уявлень (самооцінка) і поведінка відповідно до них і самооцінки. Самоусвідомлення фігурує як Я-фізичне, Я-психічне, Я-соціально-психологічне, Я-моральне, Я-духовне аспекти. У виховній роботі слід спиратися на фізичне Я дитини (Я-екологічне), яке є генетично першим психологічним утворенням самосвідомості, проявляється у демонстрації фізичної сили, вправності, енергійності, втілюється у рухливих іграх, розвагах, фізичних вправах. Я-екологічне — сприйняття себе на фоні фізичного оточення, виокремлення себе зі світу. Воно спонтанно й активно існує від народження. Діти відокремлюють власні рухи від рухів інших людей (спостерігаючи у дзеркалі рух своїх ніг і подібні рухи інших дітей, вони здатні розрізняти та надавати перевагу власним рухам, співвідносячи візуальні і кінестичні образи). Екологічне Я розвивається і змінюється у зв'язку з розвитком образу тіла, необхідністю вироблення рухових навичок, їхнього удосконалювання. Розвиток Я відбувається завдяки індивідуальному досвіду переживань особистості. Інтерперсональне (міжособистісне) Я — бере участь у людських контактах, спілкуванні з дорослим. Воно вибудовує матрицю Я-Інший (обмін поглядами, жестами, інтонацією голосу). У процесі розвитку самосвідомості формується безперервне Я — уявлення про зв'язаність минулого, сьогодення і майбутнього індивіда через віднесення до себе: Я є, Я був і Я буду (Я читаю, Я читав вчора, Я читатиму завтра). Зв'язаність, безперервність самосприйняття є основою діяльності суб'єкта. Розвиток Я-концепції починається із розпізнавання свого фізичного Я. Вона є фундаментальним аспектом когнітивно-соціального, морального та духовного розвитку, що триває упродовж усього життя. Спостерігаючи за поведінкою дорослих, ровесників, діти дізнаються, як їм треба поводитися, починають розуміти, чого очікують від них, враховувати це у своїй поведінці. У кожній культурі формування Я-концепції має свої особливості, тому слід враховувати конкретний соціальний контекст. Наприклад, Я в українському суспільстві є менш автономним і більш «соціоцентричним», на відміну від «егоцентрично-договірної» моделі індивіда в суспільстві західного типу. Читайте також:
|
||||||||
|